Piedzīvojums leģendārajā Tadžikistānas un Kirgizstānas Pamira lielceļā

Pamira lielceļš - piedzīvojums Tev, ja vēlies ar vecu auto kratīties pa neticami bedrainu ceļu, kas nav labots kopš Padomju Savienības sabrukuma, dažviet tikai pārdesmit centimetrus no upes kraujas, šķērsot kalnu pārejas, kas ved augstāk par Šveices Alpu augstāko virsotni. Izbaudīt tadžiku mājas, kur grīda ir gan pusdienu galds, gan gultas vieta, kur elektrība mājās ir privilēģija. Un pats labākais – pāris simtu kilometru garumā, upes otrā krastā ir vērojama pavisam īsta Afganistāna ar nobirām kaisītu kalnu taku paralēli upei, māla kleķu ciematiem, mežonīgiem ganiem, sievām kas mazgā paklājus, vīriem uz mocīšiem un puikām kas spēlē futbolu. Ja nepieciešama iedvesma – ieraksti google „Pamir highway”!

Datumi: 5. - 17. augusts 2020

Brauciena izmaksas: 1395 EUR

Tevi varētu interesēt šāds piedzīvojums? Spied pieteikties, dod ziņu un braucam!

Atgriezīsimies Pamiru kalnos arī 2020.gadā. Vietu skaits ierobežots.

Brauciena dalības maksa iekļauj:

  1. Lidojumi: Rīga - Dušanbe, Oša - Biškeka, Biškeka - Rīga
  2. Dzīvošana vietējo viesu namos, hosteļos, sādžās.
  3. 4x4 transports ar vietējo šoferi
  4. Piedzīvojumu un pārgājienu programma
  5. Brauciena sagatavošanu, koordinēšanu un vadīšanu
Papildus izdevumi:
    1. Ceļojuma apdrošināšana
    2. Tadžikistānas vīza (~70 USD)
    3. Personīgie izdevumi
    4. Pusdienas, uzkodas + vakariņas pilsētās. Cenas patīkami pārsteigs.

Lidojums no Rīgas  (laiki vietējie) :
05.08.2020: Rīga 12:15  03:35 Dušanbe Tadžikistāna   (caur Stambulu)
17.08.2020: Biškeka Kirgizstāna 10:25  18:30 Rīga RIX        (caur Stambulu)

Brauciena plāns

Neliels ieskats mūsu plānā. Vēršam uzmanību, ka plāns var un tiks mainīts atkarībā no dažādiem apstākļiem.

1.diena
Izlidojam no Rīgas 12:20 un dodamies uz Dušanbe.

2.diena
Naktī ielidojam Dušanbē un dodamies ceļā, agrajās rīta stundās kilometri ripos ātrāk, jo policisti vēl nebūs modušies. Ne visai labas kvalitātes, tomēr asfaltēts ceļš (~350km) ved līdz Kalaikhum ciemam. Pēcpusdienā ceļa kvalitāte ievērojami pasliktināsies, kad redzot pretim braucošās kravas mašīnas pie sevis nodomā, kā ar tik lielu auto te vispār var pabraukt. Nakšņojam Rushan ciemā un pie vakariņu galda apspriežam iespaidus par dienas veikumu (~450km).

3.diena
Dienu sākam ar braucienu Bartang ielejā pa šauru zemes ceļu starp kalnu grēdu un strauju upi, lai izkustinātu kājas un dotos (~15km) pārgājienā pa Jizew ieleju. Lai sasniegtu kalnu ainavas ieskauto Jizew ezeru, jau pārgājiena sākumā būs jāpāriet pāri diezgan garam iekārtajam tiltam pār Bartangas upi. Pēcpusdienā turpinām ceļu uz Kalnu Badahšānas autonomā reģiona lielāko pilsētu Khorog (Horoga) ~70km. Vakarpusē, kad esam jau iekārtojušiem hostelī, iepazīstamies ar pilsētas kolorītu.

4.diena
Turpināsim ceļu gar Afganistānas robežu, līdz nonāksim afgāņu un tadžiku pilsētā Ishkashim, kas ir kā vietējo Valka-Valga, vienīgi atrodas 2500m augstāk kalnu ielejā starp Pamira un Hindukuša kalniem. Šie ciema iedzīvotāji sevi lepni sauc par pamiriešiem. Upe atdala afgāņu pilsētas pusi. Ir arī tiltiņš, kuru var šķērsot arī iebraucēji Svētdienas tirgus dienās. Dienas plānā ~110km. Nakšņojam pie vietējiem (homestay) Ishkashim.

5.diena
Svētdiena. Rīta agrumā dosimies uz Afganistānu iepirkties. Oficiāli gan tā ir neitrālā teritorija starp abām valstīm, kur vietējiem reizi nedēļā ir atļauts tirgoties un satikties.
Tālāk dosimies uz Langar ieleju, kas iestiepjas Pamira augstkalnos Nakšņojam pie vietējiem (homestay) Langar

6.diena
Pilnas dienas pārgājiens virzienā uz Engelsa virsotni (6507m). Kāpjam tik augstu, cik atļauj laikapstākļi un mūsu spējas, atgriežamies mūsu bāzē Langar. Nokļūsim vietā, kur paveras lieliskas kalnu ainavas.

7.diena
Garāks pārbrauciens uz Murghab (Murgaba), izbrauksim no svaigā kalnu gaisa un dosimies augstkalnu tuksneša virzienā. Dienas laikā vertikāli pakāpsimies vēl 800m un sasniegsim augstāko pilsētu visā bijušajā Padomju Savienībā (3600m), kur aklimatizēsimies pirms Akbaitalas pārejas šķērsošanas. ~230km. Hotel Murghab

8.diena
Dosiemies pārgājienā no Pshart uz Madyan ieleju. Kopējā distance šajā pārgājienā ap 16km un jāpievar būs apmēram 1000 augustuma metri. Pēc pārgājiena atgriežamies mūsu bāzē Murghab pilsētā.

9.diena
Šķērsojot vienu no pasaulē augstākajām autoceļu kalnu pārejām Akbaitala pāreju 4655m augstumā, nokļūsim pie viena no  savdabīgākajiem Tadžikistānas ezeriem. Karakul ezers izvietots meteorīta krāterī vienā no sausākajām vietām centrālajā Āzijā. Iekārtosimies pie vietējiem (homestay) un atgūsim spēkus pirms nākamās dienas kāpiena.

10.diena
Dienas plānā ir uzkāpt Urtabuz virsotnē (5047m) , no kuras paveras lielisks skats uz Karakul ezeru un apkārtni. Labā laikā var redzēt arī Ļeņina virsotnes masīvu (7134m) ziemeļrietumos. Pārgājiens nebūs viegls -  straujšs kāpums un taka jāzidomā pašam. Vakarā atgriežamies mūsu bāzē pie Karakul ezera.

11.diena
Pārbrauciens uz Ošu. Hostelis Ošā

12.diena
Lidojums no Ošas uz Biškeku

13.diena - 2.septembris
Atvadamies no Biškekas un 10:25 lidojam mājās. Rīgā ierodamies 17:50


Ieskatam:


Mums patika arī šī piedzīvojuma filma - Latviešu motobraucēju piedzīvojumi Vidusāzijā:
 
Twitter ieraksti Twitter ieraksti